Könyörtelen-könyvkritika: Leiner Laura- Bexi sorozat

(Késtél, Hullócsillag, Illúzió, Nélküled, Valahol, Egyszer)

Sziasztok! A legutóbbi bejegyzésemben már említettem Leiner Laura Bexi sorozatát, és az írónőről is beszúrtam pár mondatot, úgyhogy szerintem minden kedves olvasómnak ismerős ez a könyvsorozat. 

 

Megmondom őszintén, amikor először hallottam a Késtélről még a Szent Johanna gimi utolsó részeit olvastam. Amikor végeztem Reni és Cortez ,,életével", szóba sem jöhetett más könyv, számomra egyértelmű volt, hogy az imádott gimis sorozatomat olvasom majd újra, aztán pedig ismét újra. Aztán pár héttel később beléptem egy Facebookos Leiner Laura fanclubba, ahol rengeteg posztot találtam az új sorozattal kapcsolatban. Kicsit ideges is voltam, azt gondoltam: ,,Hát ezek már nem is olvasnak Szjg-t??". Aztán olvastam pár ajánlót erről a 'Bexi sorozatról', és végül arra jutottam, hogy letöltöm (ne kövezzetek meg, egyszerűbb volt hirtelen lekapni a netről, mint elkocogni a Libribe), és elolvasok pár oldalt, maximum nem fog tetszeni. De sajnos, (vagy szerencsére) nagyon is tetszett, azon kaptam magam, hogy végeztem az első kötettel, majd a másodikkal, és a harmadikkal is.

 

Nézzük először a SPOILERMENTES rövid storyt.

 

Budai Rebeka egy átlagos, budapesti lány, aki zenére hangsúlyt fektető gimnáziumba jár, a barátjával egy laza sulis bandában énekel, emellett kitűnően játszik zongorán és gitáron. Egy esős napon a barátja annyit késik a randijukról, hogy a lány letörten, ázottan megy haza, ahol bosszúból egy rögtönzött dallal 'köszöni meg' a fiúnak, hogy cserben hagyta. A dal azonban pár óra múlva bejárja az egész iskolát, majd a kerületet, pár napon belül pedig már az egész ország a gimnazista lány videójáról beszél, aki otthoni ruhában és egy szál gitárral alázta meg a barátját. Budai Rebeka persze nem számított ekkora népszerűségre, főleg nem ilyen gyorsan. Nem számított a pletykás, olykor-olykor hazudozó sajtóra, a magánszférát eltörlő fotósokra, és azokra, akik rajta keresztül akartak híresek lenni. De vajon ki az akiben bízhat, és ki az akit mindenképpen el kell kerülnie? 

 

És most a SPOILERES vélemény (tényleg tele van spoilerrel, kérlek ne olvasd tovább, ha még nem végeztél TELJESEN a sorozattal).

 

 

Imádom Laura könyveiben, hogy nincs két egyforma szereplő. Hiszen Budai Rebeka teljesen más, mint az eddigi személyiségek. Ahogyan a story is. Geri egy féreg. Undorító és szánalmas amit Bekáékkal művel. De sajnos egy fontos szereplő. És nem, egyáltalán nem azért, amit ő állít, (szerinte Bexi mindent neki köszönhet), hiszen Beka nélküle is befutott volna, csak talán pár évvel később. (Na jó, nem fogom beismerni, hogy sok mindent köszönhetünk Gerinek, még ha így is van.)  Márkot imádom, ha azonosulnom kellene valakivel a szereplők közül, mindenképpen Lili lennék. Azt a Márkot is szeretem amit a külvilágnak mutat, (bár egy idő után fárasztó, na), de az a Márk, amit Bekának mutat...ahwww.. fangörcs. :)  Pozitívum, hogy a 6 könyv alatt minden szereplő életébe belekukkanthatunk egy kicsit, példaként Körte és Betty kapcsolatát hoznám fel, vagy a Lexi-Evelin átalakulást. 

 

Tudom, ez most kicsit összecsapott lett, és sajnálom!

Köszönöm, hogy elolvastad, remélem segítettem! :)

 

Bogi